جستجوي صوتي فناوري جديدي در حوزه
تخمين زده ميشود که استفاده از جستجوي صوتي در سال 2020 به 50% برسد!
کسب و کار خود را در دنيايي که به سرعت به سمت جستجوي صوتي در حال حرکت است قرار دهيد.
استفاده از گوشي هوشمند به سرعت در حال افزايش پيدا کردن است که طبيعتا منجر به تغييرات چشمگير در زمينه جستجوها خواهد شد. لذا با توجه به اين مورد ما سريعا در حال نزديک شدن به جهاني هستيم که به سمت جستجوي صوتي در حال حرکت است که اين نوع جستجو جايگاه اول را کسب خواهد کرد.
علاوه بر اين، با توجه به اين که کسب و کارها پلتفرم هاي زيادي از تجارت الکترونيک را در اختيار ميگيرند، شما گزينه اي جز بهينه سازي محتوا، وب سايت و هر چيزي که شما را با دوران تغيير همگام کند نداريد.
تلاش براي کسب تعداد محدودي از مشتريان واقعيت دارد چرا که تحت هيچ شرايطي مايل نيستيد تا هيچ چيزي را از دست بدهيد.
پس با اين اوصاف چطور جستجوي صوتي و تکنولوژي پوشيدني را بهينه سازي کنيد تا بتوانيد در جذب مشتريان از رقباي خود سبقت بگيريد؟
استراتژي و برنامه کاري مناسبي داشته باشيد
همزمان با افزايش جستجوي صوتي، بايد کسب و کار خود را با نيازهاي جستجوي صوتي در حال و آينده تطبيق دهيد. يعني شما بايد استراتژي کاري داشته باشيد، بايد تمامي کلمات کليدي که به آن نياز پيدا خواهيد کرد، محتواي فعلي خود و نيازهاي آينده را بررسي کنيد. سپس طبق اين موارد بايد محتواي جديد توليد کنيد.
حضور آنلاين پيدا کنيد
در صورتي که کسب و کار محلي داريد براي شما گزينه ي خوبي است. اما اگر چنين کسب و کاري نداريد نيازي به انجام اين کار نداريد. در صورتي که به صورت محلي کار ميکنيد، يکي از راه هاي آماده سازي براي جستجوي صوتي اين است که حتما حضور آنلاين داشته باشيد.
در وهله اول، در صورتي که محصولات تکنولوژي پوشيدني ميفروشيد، اطلاع داريد که صفحه نمايش آنها سايز محدودي دارد. علاوه بر اين، گوشي هاي هوشمند از دستياران صوتي براي جستجوي صوتي استفاده ميکنند – به عنوان مثال، Google Assistant براي گوشي هاي اندرويد و Siri براي دستگاه هاي اپل.
برخلاف نتايج جستجوي متني گوگل، دستياران صوتي امکان نمايش نتايج جستجو بخصوص براي کسب و کارهاي محلي را نداشته و آنها را نمايش نميدهند. در عوض، ليست کسب و کارها را ابتدا نشان ميدهد. در اين مرحله شما سايت خود را بهينه سازي نميکنيد.
در مورد کلمات کليدي انتخابي خود تحقيق کنيد
در نظر داشته باشيد که مشتريان از جستجوي صوتي و نه کلمات کليدي استفاده ميکنند و اين يعني بايد با افزايش طول کلمات کليدي سروکار داشته باشيد که بخاطر ماهيت ذاتي فرم ارتباطي انسان هاست.
پس بجاي اينکه کلمه کليدي مثل کيک تولد آناناسي را هدف قرار دهيد، بايد روي عبارتي مثل؛ «آيا فروشندگان معتبر کيک هاي تولد آناناسي را ميشناسيد» تمرکز کنيد. در جستجوي صوتي به شما گزينه هاي نتايج به دست آمده را نشان نميدهد بلکه مستقيما شما را به سمت محصول مورد نظر و يا عبارت مدنظر خواهد برد.
چنانچه همچنان در مورد آن سردرگم هستيد ميتوانيد روي SEO سرمايه گذاري کنيد تا براي شما چند عبارت کلمه کليدي خاص را مشخص کند که براي وب سايت شما بهترين گزينه هستند.
براي جستجوي موقعيتي و محلي نيز بهينه سازي انجام دهيد
بعد از اينکه در ليست آنلاين فروشگاه هاي محلي قرار گرفتيد و محتواي محلي توليد کرديد، ميتوانيد ليست خود و محتوا را براي جستجوي محلي بهينه سازي کنيد. اکثريت موارد جستجوي صوتي، اطلاعات در مورد شيوه ها و مواردي را هدف قرار ميدهند که يک فرد بايد اتخاذ کند. به عنوان مثال يک جستجوي صوتي ميتواند در مورد «بهترين مکان ها براي خريد فست فود در تهران» يا شايد در مورد «فست فودي هاي تهران» باشد.
چطور وب سايت خود را در زمينه ي SEO جستجوي صوتي بهينه کنيد؟
- هر فرد سئوکار حرفه اي ميداند که سرعت بارگذاري صفحات يکي از مهمترين فاکتورهاي رتبه بندي است. و با وجود افزايش ميزان محتواهاي آنلاين ديجيتال از جمله محتواهاي صوتي، هرچقدر سرعت لود سايت شما سريعتر باشد قطعا در آينده شاخص رتبه گيري بسيار مهمي براي شما خواهد بود.
- طبق مطالعه اي که توسط Backlinko صورت گرفته، وب سايت هايي که محتواهاي ساده و قابل فهمي دارند در نتايج سرچ صفحه اول گوگل رتبه بالاتري کسب ميکند. همچنين اين مطالعه دريافت که گوگل (و همچنين ساير موتورهاي جستجو)، بيشتر به سايت هايي رتبه ميدهند که زمان لود کمتري دارند.
از استراتژي کلمات چند بخشي استفاده کنيد
با اينکه استفاده از کلمات کليدي طولاني همانند سالها قبل محبوبيت آن روزها را ندارند، يکي از بهترين راهها براي بهينه سازي سايت براي جستجوي صوتي کاربران است.
دو دليل وجود دارند که اين کار براي وب سايت شما معجزه ميکند. اولين دليل اينکه، جستجوي صوتي از تعداد کلمات بسيار بيشتري تشکيل شده است. دوم اينکه، دستياران صوتي باهوش طوري طراحي شده اند که واکنش هاي شبه پاسخ براي تمامي جستجوهايي که انجام ميدهيد داشته باشند.
در نتيجه، استفاده از SEO دم بلند به ما در بهينه سازي اسنيپِت هاي مشخص کمک ميکنند و در نتيجه هميشه شما را مستقيما به صدر نتايج جستجو ميبرند.
سؤالات مخاطب خود را هدف قرار دهيد
خيلي از موارد جستجوي صوتي به شکل سؤال هستند. به جستجوهايي که مردم در الکسا، سيري يا دستيار صوتي گوگل انجام ميدهند فکر کنيد. همه اين جستجوها به فرم سؤالي هستند. به عنوان مثال؛ چطور ميتوانم سگ خودم را حمام کنم؟! و سؤالات مشابه. هميشه از اين قضيه مطمئن باشيد که محتواي مناسب و متناسب با جستجوي صوتي مخاطب خود را داريد.
محتواي مناسب با جستجوي صوتي توليد کنيد
هميشه يقين داشته باشيد که محتواي محاورهاي و به راحتي قابل خواندن ايجاد کردهايد. براي اينکه يک جستجوي صوتي خودکار به راحتي قابل خواندن باشد، حتما مثل يک انشاي کلاس نهم مطلب بنويسيد.
محتواي محلي بيشتري توليد کنيد
خيلي از موارد جستجوي صوتي براي محتواي محلي است. با توليد محتواي محلي مرتبط که در زمينه نيازهاي محلي مردم خود توليد ميشوند تأثير بسيار زيادي در بهبود SEO شما براي جستجوي صوتي و تکنولوژي پوشيدني دارند. اما کسب و کار شما بابت محتواي محلي که توليد ميکنيد ااما نبايد محلي باشد.
علي رغم مکان و موقعيت خود، ميتوانيد از هزاران محتواي محلي استفاده کنيد که به افزايش ترافيک ورودي سايت شما کمک خواهند کرد.
تجربه کاربري از هر چيزي مهمتر است
برخلاف SERPهاي معمولي، جستجوي صوتي روي يک وب سايت براي جستجو کردن تمرکز دارد. مطمئن باشيد که دستيار صوتي به تمام اطلاعاتي که نياز داريد ميتواند سريعا دسترسي پيدا کند. ضمنا اين موضوع يعني اينکه سايت شما بايد با نسخه موبايلي نيز سازگار بوده، سرعت بالايي داشته باشد و از پروتکل ايمن HTTPS استفاده کند.
از اسکيما و فرمت ساختار يافته استفاده کنيد
در يکي از تحقيقات Backlinko، آنها متوجه شدند حدود 40.7% پاسخ هاي جستجوي صوتي از يک اسنيپت مشخص از گوگل دريافت شده است. گاهي اوقات به آن پاسخ سريع هم ميگويند، اين پاسخ ها خلاصه هايي از وب سايت هاي منتخب بوده و اغلب شامل لينکي به منبع اطلاعاتي هستند.
براي اينکه وب سايت شما خاص و ويژه باشد، بايد مطمئن باشيد که جواب هاي مختصر و مفيدي براي سؤالاتي که اکثرا توسط مخاطبين شما داده ميشود ارائه ميکنيد.
به سئو معمولي تکيه نکنيد
وقتي تمرکز خود را روي توليد محتواي عالي و جامع ميگذاريد و طبق اصول SEO عمل ميکنيد، احتمال اينکه در زمين جستجوي صوتي نيز عالي عمل کنيد به احتمال زياد وجود دارد. به همين دليل است که وب سايت هايي که مشارکت اجتماعي بالاتر، رتبه ي بهتر و اعتبار دامنه بالايي دارند در زمينه جستجوي صوتي هم بهتر عمل ميکنند.
صوت در حال تبديل شدن به رويداد بزرگ بعدي در صنعت جستجو است. براي کسب و کارهايي که مايل هستند در سال 2020 در رتبه هاي برتر قرار گيرند، بايد بتوانند عملکرد بهتري در سئوي جستجوي صوتي انجام داده و آن را مقدم بر سئوي معمولي و هميشگي قرار دهند.
صوتي ,جستجوي ,سايت ,محلي ,کسب ,محتواي ,جستجوي صوتي ,کسب و ,خود را ,وب سايت ,بهينه سازي